Chapewerken



Na de vloerverwarming was het de beurt aan de chappers om hun werk te komen doen. We hebben hier gekozen voor R&S projects en ik moet eerlijk zeggen dat ik hierbij een gemengd gevoel heb aan over gehouden. Ik wil hier ook open kaart in spelen. We hadden netjes op tijd (zo een 2 maand op voorhand) afgesproken dat er zou gechapped worden op 24/06. De vrijdag was het helaas niet in mij opgekomen om hen al eens te bellen of de afspraak zou doorgaan. Zaterdag voelde ik dus nattigheid aangezien ze mij zelf niet gebeld hebben.

Ik heb daarop de beide zaakvoerders gebeld op hun gsm nummer die op hun website staat. Geen respons. Ik bleef toch maar hopen maar helaas stond ik maandag op piet snot te wachten. Uiteindelijk heb ik dan nog zelf moeten bellen en aandringen en de nieuwe planning was chappen op 27/06. (3 dagen later), een verloren congé dag dus aangezien je op dat moment niets meer kan in de bouw, alles was immer opgekuist.

Bon, opnieuw verlof moeten nemen op woensdag, toen waren ze er wél. Wat mij enorm aan deze situatie gestoord heeft is het gebrek aan communicatie en duidelijkheid en wanneer ik mij begon op te jagen krijg ik te horen "We hebben ergens 100m² extra chappe moeten plaatsen die niet voorzien was!!!", inderdaad met zoveel uitroeptekens erbij. Alsof dat mijn probleem is!!!!! ;)


Een andere vaststelling, geen van de aanwezigen sprak Nederlands. Gelukkig wél Frans en gelukkig kon ik ook een mondig woordje Frans spreken.

Maar goed, genoeg gezaagd, het resultaat mag er wel wezen en chapeau voor die mannen, het was snikheet. Gelukkig draag ik als bouwheer goed zorg voor wie komt werken bij mij. Ze hebben de hele dag water gekregen en wanneer ze gedaan hadden in de namiddag zijn ze naar huis gegaan met een frisse limonade, het was mij duidelijk dat ze dit niet gewend waren en ze waren dan ook zeer dankbaar.








En we hebben alles laten chappen, beneden, boven en de zolder. Tijd om te drogen en op 15/07 starten de plakwerken!

Reacties