De leidingen


Het was niet mogelijk om telkens een update te voorzien op de blog omtrent de vele werken rond het sanitair, verwarming, elektriciteit en ventilatie. Daarom komt dit dus in één post online. 

Eerst even wat duiding bij de foto's:
  • Voor het sanitair/verwarming zijn we met SACK zelfbouw in zee gegaan. Ik moet toegeven dat we wel tevreden zijn hierover. Het materiaal wordt altijd geleverd zoals beloofd en is er toch iets kort dan wordt dat binnen de week nagestuurd, top! Ook de gesprekken vooraf verlopen persoonlijk en op uw maat. Ik had al veel uitgezocht op voorhand en dat maakt het wel gemakkelijker spreken! Bovendien kan je altijd naar SACK bellen voor vragen en de support telefonisch is ook wel top!
  • Voor de ventilatie zijn we met Dierickx Ventilatie (Sint Niklaas) een samenwerking aangegaan. Ik kan alleen maar aanraden om de ventilatie zelf te plaatsen. Ze hebben één levering gedaan en ik heb alles geïnstalleerd zonder extra vragen/assistentie. Het helpt dat ik technisch aangelegd ben maar toch, dit was echt eenvoudig.
  • Voor de elektriciteit zijn we met ... mezelf aan de slag gegaan! Een uitgekiemd plan op basis van domotica gaat ons veel luxe geven naar verlichting toe! 
Ook nog een woord van dank voor de schoonpapa om alle sleuven en leidingen dicht te metsen!

Omdat foto's meer dan woorden zeggen;
(Je kan klikken op de foto's voor ze groter te maken)

De living:





In de gang komt er wel wat samen:


Ons "wc-kot" in de gang:



De technische ruimte: 


Alle kabels zitten klaar, het aansluitwerk is voor later:


Hier komt de ketel + boiler + pompen voor vloerverwarming (boven en beneden)


Ook in de keuken lopen er veel leidingen:




Ons waskot:


In de badkamer heb ik een bekisting gemaakt voor het bad en voor de afvoer van de douche. Als ik één tip zou moeten geven aan SACK dan is het dat ze hier te weinig bij stilstaan volgens mijn persoonlijk gevoel. Ik heb dit op basis van mijn gezond verstand gemaakt maar soms is wat extra uitleg over dergelijke zaken wel handig.


De badkamer is gepositioneerd vlak boven onze technische ruimte, er komen hier echt veel leidingen samen!



Een inbouwtoilet is een ideale plaats om collectoren weg te werken ;)


Dubbele wastafel ..


Dit is onze kleine badkamer, deze wordt nog niet ingericht en is vooral gericht op de toekomst (als de kindjes wat ouder zijn) maar alles zit klaar!




Nog meer kabels en buizen:




Mits wat slim plannen krijg je de elektriciteitsbuizen en sanitaire buizen netjes weggewerkt zonder dat je over de ventilatiebuizen hoeft te lopen. Dat is interessant voor je vloeropbouw.



Meer van onze zolder:







Reacties

  1. Mooi huis. Knap werk. Proper gedaan! Chapeau Mathieu! Kzou het zelf niet zien zitten denk ik....

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten